30η Παγκόσμια Ημέρα Χορού - Εκδηλώσεις

Με αφορμή τον εορτασμό της 30ης Παγκόσμιας Ημέρας Χορού στις 29 Απριλίου, φορείς, σχολές χορού, καλλιτέχνες οργανώνουν εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα. Δείτε παρακάτω κάποιες από αυτές :

ΒΟΛΟΣ - Η Δημοτική Σχολή Χορού Δήμου Βόλου σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πολιτισμού του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ, συμμετέχει στην Παγκόσμια Ημέρα Χορού, αποδίδοντας “φόρο τιμής” στις σύγχρονες τάσεις της χορευτικής τέχνη. Το Σάββατο 28 Απριλίου 2012 στο θέατρο της Παλιάς Ηλεκτρικής και ώρα 20.00 (είσοδος ελεύθερη), παρουσιάζεται η εκδήλωση με γενικό τίτλο « ΧΩΡΟΣ & ΧΟΡΟΣ». Ειδικότερα, η εκδήλωση περιλαμβάνει τα εξής:
- «Σκέψεις για μια αρχιτεκτονική προσέγγιση του χορού». Ομιλία της Ανί Κρικοριάν. Η συγκεκριμένη παρουσίαση θα εστιάσει στη σχέση χορού και αρχιτεκτονικής με σκοπό να αναδείξει τη σημασία του διαλόγου ανάμεσα στους δύο τομείς. Η κίνηση και η σωματική παρουσία στο χώρο είναι θέματα που αφορούν άμεσα τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, κυρίως στο πεδίο της συγκρότησης του εκάστοτε αρχιτεκτονικού έργου ως χωρικής εμπειρίας. Θα παρουσιαστούν δύο παραδείγματα που εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο της σχέσης του χορού με την αρχιτεκτονική: Το πρώτο παράδειγμα αφορά στη χορογραφική γλώσσα του αμερικανού χορογράφου William Forsythe και στο πώς οι παρατηρήσεις που προέκυψαν μέσα από τη σχετική έρευνα, στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας μου στην Αρχιτεκτονική Σχολή Βόλου, οδήγησαν στη σύνθεση μιας συγκεκριμένης αρχιτεκτονικής πρότασης. Το δεύτερο παράδειγμα αφορά στο χορογραφικό αυτοσχεδιασμό – performance της Γαλλίδας χορεύτριας/χορογράφου Marie Monier και στην αλληλεπίδρασή της με υφασμάτινες κατασκευές, καρπό της διπλωματικής μου εργασίας στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βιέννης, πάντοτε στο επίπεδο της κλίμακας του ανθρώπινου σώματος.
- «No end, then», ένα solo της χορογράφου Μαριέλλας Νέστορα ερμηνευμένο από την Κατερίνα Μπέλλα. Χορογραφία: Μαριέλα Νέστορα, Μουσική: ILIOS, Κοστούμια: Αντώνης Βολανάκης, Βίντεο: Λουΐζoς Ασλανίδης, Φωτισμοί: Βαλεντίνα Ταμιολάκη, Ερμηνεύει: Κατερίνα Μπέλλα
- «Τα ενδύματα», ένα solo σε χορογραφία της Αλίκης Καζούρη, ερμηνευμένο από τη Ράνια Φόβου βασισμένο στο ομώνυμο πεζό του Κωνσταντίνου Καβάφη.
Επίσης, στο παραπάνω πλαίσιο, θα διοργανωθεί στη Δημοτική Σχολή Χορού το Σάββατο και την Κυριακή 14.30 - 16.30, σεμινάριο σύγχρονου χορού με εισηγήτρια την Ράνια Φόβου. Ένα ταξίδι μέσα στην κίνηση αγγίζοντας τα σωματικά μας όρια, διατηρώντας την ακρίβεια της κίνησης, την οικονομία της ενέργειας και την πλήρη συνείδηση του χρόνου, του χώρου και των ανθρώπων γύρω μας. Κόστος Σεμιναρίου : 25 € / κατ΄άτομο - Δηλώσεις συμμετοχής στα τηλ. : 6945 165453 – 24210 54244

ΚΕΡΚΥΡΑ - Για 2η χρονιά η καλλιτεχνική ομάδα Ionian ACT διοργανώνει μια μεγάλη γιορτή για την Παγκόσμια Ημέρα Χορού μαζί με όσους αγαπούν και στηρίζουν την τέχνη του χορού. Το 2nd Corfu Dance Mob είναι εδώ και φέτος με σκοπό να μεταδώσει το μήνυμα της αγάπης, της ειρήνης, της αλληλεγγύης, της ομαδικότητας, της χαράς και της συμμετοχής. Μικροί και μεγάλοι θα βρίσκονται στους δρόμους της Κέρκυρας το Σάββατο 28 Απριλίου 2012 ξεκινώντας τη διαδρομή από τον πεζόδρομο και καταλήγοντας στο Λιστόν στις 12:00 το μεσημέρι, όπου και θα γίνει η κορύφωση της γιορτής. Ελάτε να γιορτάσουμε και να χορέψουμε όλοι μαζί !

ΑΘΗΝΑ - Κυριακή 29 Απριλίου, Παγκόσμια ημέρα χορού! Ας βρούμε μια δικαιολογία για να ζήσουμε μια άλλη ζωή, μια ζωή απλά σαν μιούζικαλ. Το Your Stage στούντιο πρόβας και το On Stage musical studio σας προσκαλούν σε ένα αφιέρωμα στη χορογραφία του μουσικού θεάτρου. Πρωταγωνιστές εσείς που με κέφι θα ζωντανέψετε την απλή καθημερινότητα στην πιο Broadway εκδοχή της! Το μόνο που χρειάζεστε είναι διάθεση να αλλάξετε τον κόσμο! Είσοδος Ελεύθερη! Στόχος μας ... να φύγουμε χορεύοντας στο δρόμο! Χορογραφία Κατερίνα Δούμα Δηλώσεις συμμετοχής: Your Stage, τηλ/fax: 210 512 29 89

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σάββατο 28 Απριλίου, Το Σωματείο Καθηγητών γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Χορού
            17.00-20.00 : σεμινάριο σύγχρονου χορού με τον Γιάννη Νικολαϊδη στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή "ΙΡΙΣ" [Λαγκαδά 221]
            20.00 : διάλεξη με τον ορθοπαιδικό χειρουργό Παναγιώτη Σιμεωνίδη "η αρμονία του ανθρώπινου ποδιού"

Κυριακή 29 Απριλίου
           12.00-15.00 σεμινάριο σύγχρονου χορού με τον Γιάννη Νικολαϊδη στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή "ΙΡΙΣ"
           19.00 Ελάτε να χορέψουμε στην παραλία του Λευκού Πύργου με την ομάδα χορού "δρώσα μάζα" και την τάξη κρουστών του Κρατικού Ωδείου Β.Ελλάδας

Από τις 22 Απριλίου στη "Ζώγια" της Σβώλου, έκθεση φωτογραφίας των Ν.Πάντη και Κ.Σφήκα από σχήματα χορού της πόλης

πηγή: www.dancepress.gr

10ημερο χορευτικών δράσεων

Ελλάδα
Θέατρο Εμπρός
21/04/2012 - 29/04/2012


Ο Σύνδεσμος Χορού* σε συνεργασία με την Κίνηση Μαβίλη, προσκαλεί χορευτές, χορογράφους, θεωρητικούς της τέχνης, προγραμματιστές Φεστιβάλ, να συνεργαστούν σε μια 10ήμερη ενεργοποίηση στο χώρο του Εμπρός. Βασική φιλοσοφία αυτής της ενεργοποίησης είναι η συλλογική μέριμνα και αντιμετώπιση των προβλημάτων και αναγκών στο χώρο του χορού στην Ελλάδα. Όλες οι δράσεις που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα διέπονται από την έννοια της συνεργασίας και προσπαθούν πρακτικά και θεωρητικά να ανοίξουν νέους τρόπους δημιουργίας και προώθησης της ελληνικής τέχνης. Μία συλλογική προσπάθεια δημιουργίας ενός δικτύου για το χορό.
Όλες οι δράσεις προέκυψαν από τη συνεργασία του Συνδέσμου Χορού και των: Χριστιάνας Γαλανοπούλου, Γιώργου Μητρόπουλου, Μπετίνας Παναγιωτάρα, Στεριανής Τσιντζιλώνη καθώς και με τη συμβολή των: Κωνσταντίνας Γεωργέλου, Δανάης Θεοδωρίδου, Ευφροσύνης Πρωτοπαπά, της Ομάδας Σχεδιασμού του PSI Regional Cluster και της Κίνησης Μαβίλη.
*Ο Σύνδεσμος Χορού αποτελείται από τους Τζένη Αργυρίου (ομάδα Amorphy), Βάσω Γιαννακοπούλου (ομάδα Nταλίκα), Μαρία Κολιοπούλου (ομάδα Πρόσχημα), Μέντη Μέγα (ομάδα Φora etc.), Κατερίνα Σκιαδά (ομάδα Lemurius).

Σάββατο 21 Απριλίου


20:30-21:30 ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ #1
Μέλη της Κίνησης Μαβίλη* κάνουν μια «ανταπόκριση» από το 10ήμερο με τίτλο ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ: Εναλλακτικοί τρόποι παραγωγής στο Εμπρός στο διάστημα 8-18 Μαρτίου 2011.Τί σημαίνει «εναλλακτικοί τρόποι παραγωγής»; Γιατί αυτός ο προβληματισμός; Τι συνέβη κατά τη διάρκεια των 10 ημερών στο Εμπρός; Συμμετέχουν: Ανέστης Αζάς, Γκίγκη Αργυροπούλου, Κώστας Κουτσολέλος, Βασίλης Νούλας.
*Η Κίνηση Μαβίλη αποτελείται από τους: Ανέστη Αζά (ομάδα Προτζέκτορ), Γκίγκη Αργυροπούλου (ομάδα Mkultra), Κώστα Κουτσολέλο (ομάδα Mag), Γιώργο Κολιό (ομάδα Προτζέκτορ), Γεωργία Μαυραγάνη (ομάδα Χάπι Εντ), Βασίλη Νούλα (ομάδα Nova Melancholia), Αργυρώ Χιώτη (ομάδα Vasistas).
21:30-22:30 ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ #2
Η Ομάδα Σχεδιασμού του PSi Regional Research Cluster κάνει μια «ανταπόκριση» από το συμπόσιο που διοργάνωσε στην Αθήνα το Νοέβριο του 2011 με θέμα « Συνευρέσεις σε Χρόνο Σύγχρονο». Τι σημαίνει το να είναι κάτι «σύγχρονο»; Και σύγχρονο ως προς τι; Ποια είναι η ευθύνη της «σύγχρονης» σκηνικής πράξης απέναντι στον καιρό της; Πώς θα μπορούσε η «συγχρονικότητα» με την έννοια της «συνεύρεσης» να μας βοηθήσει να συζητήσουμε θέματα θέασης, ατομικότητας, ετερότητας, συνεργασίας, διαλόγου και ανταλλαγής στις παραστατικές τέχνες σήμερα;
Η Ομάδα Σχεδιασμού του PSi Regional Research Cluster αποτελείται από τους: Γκίγκη Αργυροπούλου, Κωνσταντίνα Γεωργέλου, Δανάη Θεοδωρίδου, Ευφροσύνη Πρωτοπαπά, Στεριανή Τσιντζιλώνη.


Κυριακή 22 Απριλίου

19:00-21:30 ΧΟΡΟ–ΓΡΑΦΙΕΣ
Ένα εργαστήρι για τη δραματουργία από τις Κωνσταντίνα Γεωργέλου, Δανάη Θεοδωρίδου, Ευφροσύνη Πρωτοπαπά. Καλλιτέχνες και θεωρητικοί του χορού και του θεάτρου προσκαλούνται να συμμετάσχουν σε ένα εργαστήρι που σκοπό του έχει να διερευνήσει τη σχέση της γραφής με την κίνηση, αλλά και γενικότερα με τη σύγχρονη πειραματική σκηνική δημιουργία καθώς και τη θέση και τη λειτουργία της δραματουργίας μέσα σε αυτή. Σκέψεις, ιδέες, κείμενα και ασκήσεις θα αποτελέσουν το πλαίσιο μιας συνεύρεσης που σκοπό της έχει τη δημιουργία και συλλογή ερευνητικών υλικών ως πιθανή πρόταση μιας εναλλακτικής κατανόησης της χορογραφίας.


21:30-22:00 Άνοιγμα του δεκαημέρου
Παρουσίαση του προγράμματος από τις χορογράφους του Συνδέσμου.

22:00-23:00 Συναντήσεις #1 - Παρουσίαση
Επτά χορευτές καλούνται να συνεργαστούν και να ετοιμάσουν μια παράσταση.
Συμμετέχουν: Ιωάννα Αποστόλου, Μαριέτα Βέττα, Έντυ Λάμε, Μαρκέλλα, Μανωλιάδου, Αταλάντη Μουζούρη, Ιωάννα Τουμπακάρη, Σία Σουρέλου.




Παρασκευή 27 Απριλίου

17:00-22:00 Ταξίδι στο χρόνο!
Ανοιχτή εγκατάσταση με θέμα το σύγχρονο ελληνικό χορό. Σε ένα δωμάτιο στο θέατρο Εμπρός συλλέγουμε ίχνη του έντεχνου χορού της περιόδου 1974-1990. Τι συνέβη τότε; Τι θυμάστε; Τι έχετε κρατήσει; Ελάτε να μας βρείτε και φέρτε μαζί το δικό σας κομμάτι του παζλ. Μπορείτε να φέρετε φωτογραφίες, άρθρα, το πρόγραμμα μιας παράστασης, οπτικοακουστικό υλικό κατά προτίμηση σε αντίγραφα, αλλά κι αποκόμματα που έχουν μείνει σκονισμένα στο συρτάρι σας. Οι αναμνήσεις σας μαζί με τις δικές μας θα γίνουν το υλικό αυτής της εφήμερης εγκατάστασης. Σας περιμένουμε για να φτιάξουμε ιστορία. Συντονισμός: Μπετίνα Παναγιωτάρα και Στεριανή Τσιντζιλώνη. [ 27-29 Απριλίου 2012 ]

20:00-22:00 Stand up for your choreography! - (Υπερασπίσου τη χορογραφία σου!)
7 χορογράφοι και 7 θεωρητικοί του χορού και της τέχνης παίζουν ένα παιχνίδι στο οποίο καλούνται να υποστηρίξουν χορογραφίες δικές τους, ή των άλλων! Περιπετειώδης η σχέση θεωρητικού λόγου και χορού... Πόσο μάλλον στην Ελλάδα. Τα παράπονα έρχονται κι από τις δύο κατευθύνσεις: οι μεν «δεν ξέρουν πώς να υποστηρίξουν το έργο τους», οι δε «γράφουν για να γράφουν, χωρίς να έχουν επαφή με τη χορογραφία»... Αλλά εμείς για μια βραδιά θα ξεχάσουμε τις βαθυστόχαστες συζητήσεις, και θα παίξουμε ένα παιχνίδι που θα διαλύσει κάθε υποψία “στριφνότητας” αυτής της σχέσης...Συμμετέχουν: Τζένη Αργυρίου, Χριστίνα Βασιλείου, Αλίκη Καζούρη, Μέντη Μέγα, Μαριέλα Νέστορα, Ιωάννα Πορτόλου, Πέρσα Σταματοπούλου και Σοφία Αναστασοπούλου, Χριστιάνα Γαλανοπούλου, Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Παναγιώτης Κούστας, Σωτήρης Μπαχτσετζής, Μπετίνα Παναγιωτάρα, Στεριανή Τσιντζιλώνη. Συντονισμός: Χριστιάνα Γαλανοπούλου.

22:00-23:00 Συναντήσεις #2 - Παρουσίαση
Έντεκα χορογράφοι δουλεύουν πάνω στην έννοια της συνεργασίας και παρουσιάζουν την έρευνά τους επί σκηνής. Συμμετέχουν: Ίρις Καραγιάν, Ιωάννα Πάραλη, Αντιγόνη Γύρα, Μαριέλα Νέστορα, Μαρία Γοργία, Γιάννης Νικολαΐδης, Νίκος Δραγώνας, Σεσίλ Μικρούτσικου, Σοφία Μαυραγάνη, Mαρία Κολιοπούλου, Κατερίνα Σκιαδά.


Σάββατο 28 Απριλίου

17:00-22:00 Ταξίδι στο χρόνο!
19:30-21:00 Συνομοταξία #1 [ιστορία χορού]
Συνάντηση καθηγητών ιστορίας χορού για μια πρώτη γνωριμία και συζήτηση γύρω από κοινά θέματα που αντιμετωπίζουν [η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στην επάνω αίθουσα χωρίς κοινό].

21:00-22:00 Scluss mit Kunst – (Νo more Art)
Η αυστριακή ομάδα Editta Braun Company έρχεται να υποστηρίξει την ελληνική χορευτική κοινότητα παρουσιάζοντας την παράσταση No more Art. Ένα έργο επίκαιρο και πολιτικό που διερωτάται για το ρόλο, το σκοπό και το νόημα της τέχνης.

22:00-23:00 Συζήτηση με τους συντελεστές της παράστασης. Η πολιτική για τον πολιτισμό στην Κεντρική Ευρώπη.

Κυριακή 29 Απριλίου

17:00-22:00 Ταξίδι στο χρόνο!
18:00-19:30 Process
Ο Γιώργος Μητρόπουλος συζητά με τις χορογράφους Πατρίσια Απέργη και Πωλίνα Κρεμαστά για τη διαδικασία παραγωγής των έργων ERA POVERA και "What if/would you" αντίστοιχα. Συντονισμός: Γιώργος Μητρόπουλος.

19:30-20:30 Debate: “Με ή Χωρίς Κριτική;”
Ο Σύνδεσμος σας καλεί σε ανοιχτή συζήτηση για την απουσία της κριτικής στον ελληνικό χορό και τη γενικότερη ανάγκη ανάπτυξης υγειούς κριτικού λόγου.

20:30-21:30 Οn continuity?
Στρογγυλή τράπεζα με θέμα την διευρεύνηση τρόπων για την εξασφάλιση μιας συνέχειας στις χορευτικές παραγωγές των ομάδων χορού και τη δημιουργία ενός δικτύου.

21:30-22:30 Feedback session
Συζήτηση για ό,τι συνέβη το δεκαήμερο και πώς θα μπορούσε να έχει συνέχεια.


Συντονισμός δράσεων: Χριστιάνα Γαλανοπούλου : mir@mirfestival.gr / κιν: 6972 991055

info: Θέατρο Εμπρός, Ρήγα Παλαμήδου 2, Ψυρρή | Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλες τις δράσεις | Τις ημέρες που το Εμπρός δεν είναι ανοιχτό στο κοινό πραγματοποιούνται τα εργαστήρια για τις δράσεις Συναντήσεις #1 - χορευτών και Συναντήσεις #2 - χορογράφων

πηγή: www.dancepress.gr

 

"On Identity" - Ιωάννα Καμπυλαυκά
                         Performance
                      Κινητήρας Στούντιο
                  27/04/2012 - 29/04/2012


Η Medea Electronique παρουσιάζει τις performances «On Identity» της Ιωάννας Καμπυλαυκά και «I.S.E.», έχοντας κάθε μέρα έναν καλεσμένο καλλιτέχνη. Ανάμεσα στους καλεσμένους θα βρίσκονται η Σαββίνα Γιαννάτου (αυτοσχεδιασμός / φωνή), ο Στάθης Χρυσίδης (AV artist), ο Παναγιώτης Τσαγκαράκης (διαδραστική τεχνολογία), η Μαργαρίτα Κουρτπαρασίδου (κρουστά) και ο Μάριο Δαπέργολας (βιόλα).

«On Identity (Περί Ταυτότητος)»

Μια σπουδή πάνω στις πολλαπλές πτυχές της ανθρώπινης ταυτότητας.
Το έργο αναδημιουργείται σε κάθε παράσταση, μέσω του οδηγημένου αυτοσχεδιασμού πάνω σε δοσμένα κείμενα, εικόνες, καταστάσεις.....όπως ακριβώς και οι ταυτότητες, όπως ακριβώς κι εμείς. Η παράσταση On Identity δημιουργήθηκε κατά την διάρκεια του Residency “Koumaria 2011” και παρουσιάστηκε στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών ως μέρος του τελικού αποτελέσματος του Residency.
Σύλληψη: Ιωάννα Καμπυλαυκά
Συμετέχουν: Allesio Castelacci, Ιωάννα Καμπυλαυκά, Παναγιώτης Γουμπούρος.
Σαξοφωνο: Guido de Flaviis.
Παραγωγή - Medea Electronique


«ISE»

Το I.S.E. (Instant Synthesis Ensemble) χρησιμοποιεί τη δημιουργική ενέργεια του αυτοσχεδιασμού, μερικές φορές παίρνοντας σαν αφετηρία μία προκαθορισμένη φόρμα, ή πλάνο, αλλά το ίδιο συχνά δίνοντας ελεύθερο πεδίο στα δημιουργικά ένστικτα, εστιάζοντας στο τι συμβαίνει «εκεί και τότε». Το σχήμα συνδυάζει καλλιτέχνες από ποικίλα πεδία, όπως κίνηση, ήχος, εικόνα - τα μουσικά στοιχεία έλκονται από live electronics, ενόργανο αυτοσχεδιασμό, sound art, noise art, ηλεκτροακουστική μουσική, circuit bending και computer programming, τα οποία διαδρούν με τον εικόνα και την κίνηση. Το I.S.E. σηματοδοτείται από την ισχυρή επιθυμία των μελών του να βυθιστεί στην τέχνη και την αχανή πηγή ενέργειας του αυτοσχεδιασμού.
Συμμετέχουν: Θοδωρής Ζιούτος, Αλέξανδρος Δρυμονίτης, Ιωάννα Καμπυλαυκά, Σταύρος Αποστολάτος, Guido De Flaviis, Παναγιώτης Τσαγκαράκης, Μανώλης Μανουσάκης, Tim Ward, Δημήτρης Τιγκας.

Η Medea Electronique δημιουργήθηκε στην Αθήνα το 2006. Το όνομα της είναι εμπνευσμένο από ένα παιχνίδι των λέξεων –Medea (Μήδεια) και Media (Μίντια). Απαρτίζεται από δημιουργούς που μοιράζονται μια διάθεση για πρωτοπορία, κινούμενοι στον ευρύτερο χώρο της σύγχρονης τέχνης: μουσική, κινούμενη εικόνα, ζωγραφική, πολυμέσα, ρομποτική, διαδραστικές τεχνολογίες και παραγωγή πολυμεσικών εκδηλώσεων, συγχωνεύοντας ξεχωριστά πεδία έρευνας και πρακτικής σε μια προσπάθεια ανάπτυξης ενός ιδιαίτερου ύφους.
Πρώτος καρπός της συνεργασίας τους ήταν το «Peirama 1» που παρουσιάστηκε με επιτυχία στο Μουσείο Μπενάκη, στην Ιόνιο Ακαδημία στην Κέρκυρα και στο Φεστιβάλ NWEAMO στο Σαν Ντιέγκο των ΗΠΑ το 2007. Ακολούθησε το έργο «Case of Emergency», µε παρουσίαση στην Ελλάδα σαν opening act στη συναυλία των FSOL στην Αθήνα, συµµετοχή στο LPM στη Ρώµη και στο ΕXIBIT στη Βενετία, και το πιο πρόσφατο έργο «Μονοτονία», το οποίο παρουσιάστηκε στα εγκαίνια της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.
Μικρότερα έργα τους (video art, electroacoustic music, live electronics) παρουσιάζονται σε διάφορα φεστιβάλ, συναυλίες, καθώς επίσης και στο ετήσιο Residency Koumaria.


info: Κινητήρας studio, Artistic Residency Centre, Ερεχθείου 22, Ακρόπολη - Τηλ: 210.9248 328 | Ώρα έναρξης : 21.15 | Διάρκεια:70’ | Είσοδος: 12 ευρώ, 10 ευρώ μειωμένο

πηγή: http://www.dancepress.gr
Ρωμαίος και Ιουλιέττα

Μπαλέτο της Ε.Λ.Σ. Ρωμαίος & Ιουλιέττα (9-13 Μαίου 2012) στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Ρενάτο Τζανέλλα/Σεργκέι Προκόφιεφ
Μπαλέτο σε δύο πράξεις του Σεργκέι Προκόφιεφ

Νέα Παραγωγή

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών -
Αίθουσα
Αλεξάνδρα Τριάντη
9, 10, 11, 12, 13 Μαΐου 2012

Ώρα έναρξης 20.00

Το μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής θα παρουσιάσει την αιώνια ιστορία αγάπης του Ρωμαίου και της Ιουλιέττας σε νέα χορογραφία του Ρενάτο Τζανέλλα, για πέντε μοναδικές παραστάσεις, από τις 9 έως τις 13 Μαΐου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών – αίθουσα Α. Τριάντη.


Το αριστουργηματικό μπαλέτο του Σεργκέι Προκόφιεφ, το οποίο βασίστηκε στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Σαίξπηρ, είναι η τρίτη παραγωγή του μπαλέτου της ΕΛΣ στην καλλιτεχνική περίοδο 2011-12. Μετά την μεγάλη επιτυχία του Όλοι χορεύουν βαλς, του Δον Κιχώτη, αλλά και του Φάουστ οι χορευτές του μπαλέτου της ΕΛΣ καλούνται να αναμετρηθούν με ένα από τα πιο απαιτητικά μπαλέτα όλων των εποχών.

Η νέα χορογραφία του Ρενάτο Τζανέλλα, ο οποίος στους λίγους μήνες που έχει αναλάβει τη διεύθυνση του μπαλέτου της ΕΛΣ έχει καταγράψει σημαντικές επιτυχίες, μας μεταφέρει στην Βερόνα του σήμερα όπου οι δύο οικογένειες των Μοντέγων και των Καπουλέτων διατηρούν την διαμάχη τους που κρατάει ήδη πολλές γενιές. Ο Τζανέλλα εμπνέεται για την χορογραφία αυτή, η οποία αποτελεί παγκόσμια πρεμιέρα, από την προσωπικότητα και τη δυναμική των χορευτών του μπαλέτου της ΕΛΣ.

Τα κοστούμια της παραγωγής έχει σχεδιάσει, στην πρώτη της συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή, η σχεδιάστρια μόδας Σήλια Κριθαριώτη. Πρόκειται για μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σύμπραξη μεταξύ της τέχνης του χορού και της υψηλής ραπτικής η οποία είναι πολύ συνηθισμένη στα Ευρωπαϊκά θέατρα.

Στην μεγάλη αυτή παραγωγή συμμετέχει το σύνολο των χορευτών του μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Την Ορχήστρα της ΕΛΣ διευθύνει ο αρχιμουσικός Λουκάς Καρυτινός.


Σημείωμα του Χορογράφου & Διευθυντή του Μπαλέτου της ΕΛΣ Ρενάτο Τζανέλλα
Το μπαλέτο Ρωμαίος και Ιουλιέττα είναι ένα από τα πιο αγαπητά της φιλολογίας του χορού. Αποφάσισα να το χορογραφήσω διότι αισθάνομαι ότι βρίσκομαι στον σωστό τόπο τον σωστό χρόνο για να το αντιμετωπίσω. Με ενέπνευσαν το μέγεθος και η δυνατή προσωπικότητα του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, όπως επίσης η αποφασιστικότητα με την οποία ανοίγεται σε νέα έργα.

Η Βερόνα είναι η πόλη στην οποία γεννήθηκα. Η ιστορία της, η αρχιτεκτονική, τα χρώματα και η παράδοσή της, κάνουν τον επισκέπτη να νιώθει πως ο χρόνος δεν πέρασε ποτέ· ειδικά αν περιδιαβαίνει κανείς το βράδυ, με τον ισχνό φωτισμό τους δρόμους της, έχει την αίσθηση ότι γυρνά πίσω στον χρόνο. Η ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέττας επηρεάζει τους πάντες και αναλογιζόμουν αν κάτι ανάλογο θα μπορούσε να συμβεί σήμερα. Είναι τόσο ισχυρός ο έρωτας ώστε να οδηγήσει δύο νέους σε πράξεις τέτοιας απόγνωσης προκειμένου να υπερασπιστούν ότι έχουν πιο σημαντικό; Πιστεύω πως ναι!

Φαντάζομαι την υπόθεση να διαδραματίζεται στη Βερόνα σήμερα, ανάμεσα σε δύο ισχυρές οικογένειες, των οποίων οι αξίες και οι πεποιθήσεις είναι εκ διαμέτρου αντίθετες. Οι Καπουλέτοι είναι συντηρητικοί άνθρωποι, που μεγαλώνουν με αυστηρές αρχές την κόρη τους Ιουλιέττα και αποφασίζουν να την παντρέψουν με τον πλούσιο Πάρη, ώστε να της εξασφαλίσουν ένα σίγουρο μέλλον. Οι Μοντέγοι είναι επίσης αριστοκράτες, όμως είναι φιλελεύθεροι και έδωσαν στον Ρωμαίο τις αξίες της ελευθερίας και της δικαιοσύνης. Οι δύο οικογένειες έχουν εμπλακεί σε μία πολιτική σύγκρουση που κρατά εδώ και πολλές γενιές.


Ο συνθέτης / Ο ρώσος συνθέτης Σεργκέι Σεργκέγεβιτς Προκόφιεφ γεννήθηκε το 1891 στην Σοντσόβκα, σημερινό Κράσνε της Ουκρανίας. Το μουσικό του ταλέντο φανερώθηκε από την ηλικία των πέντε ετών και αναφέρεται ότι συνέθεσε την πρώτη του όπερα στην ηλικία των εννέα. Με τις πρώτες συνθέσεις του τάραξε έντονα τα νερά στο μουσικό κόσμο της Αγίας Πετρούπολης, όπου σπούδασε. Το 1913 ταξίδεψε σε Λονδίνο και Παρίσι. Για τα Ρώσικα Μπαλέτα του Σεργκέι Ντιάγκιλεφ συνέθεσε το πρώτο του μπαλέτο Άλα και Λόλλι (1914). Συνολικά θα συνθέσει οκτώ μπαλέτα από τα οποία το Ρωμαίος και Ιουλιέττα παραμένει το διασημότερο. Μαζί με τον Ντμίτρι Σοστακόβιτς [1906-1975] υπήρξε ένας από τους πλέον εμβληματικούς συνθέτες της σοβιετικής εποχής. Έγραψε συμφωνική μουσική, έργα μουσικής δωματίου, όπερες, μπαλέτα αλλά και μουσική για τον κινηματογράφο χάρη στην οποία έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής. Ενδεικτικά, σημειώνονται οι τις ταινίες Αλέξανδρος Νιέφσκι [1938] και Ιβάν ο τρομερός του Σεργκέι Άιζενσταιν [1942/6]. Πέθανε στη Μόσχα στις 5 Μαρτίου 1953, ημέρα αναγγελίας του θανάτου του Στάλιν.

Το έργο / Στην αρχική του μορφή το μπαλέτο βασίστηκε σε σύνοψη του γνωστού θεατρικού του Σαίξπηρ [1564-1616] από τους Αντριάν Πιοτρόφσκι και Σεργκέι Ραντλόφ. Ο Προκόφιεφ ολοκλήρωσε την παρτιτούρα το 1935 ως παραγγελία των μπαλέτων Κίροφ της Αγ. Πετρούπολης. Στην πρώτη εκδοχή με αίσιο τέλος, το μπαλέτο δεν παρουσιάστηκε ποτέ καθώς υπήρχε φόβος επιθέσεων από προσβλητικά άρθρα που απηχούσαν σκέψεις του Στάλιν στην εφημερίδα Πράβντα· Τέτοιες επιθέσεις ήσαν συνήθεις ενάντια σε μοντερνιστές καλλιτέχνες. Το μπαλέτο πρωτοπαρουσιάστηκε σε χορογραφία του διαπρεπούς Τσέχου χορευτή και χορογράφου Ιβάν Πσότα [1908-1952] στις 30 Δεκεμβρίου 1938 στο Μπρνο της Τσεχοσλοβακίας με τον ίδιο τον Πσότα και την Ζόρα Σεμπέροβα στους κεντρικούς ρόλους των αιώνιων εραστών. Ωστόσο, το μπαλέτο έγινε διάσημο στην χορογραφία του Λεονίντ Λαβρόφσκι που παρουσιάστηκε στις 11 Ιανουαρίου 1940 από τα Κίροφ με την Γκαλίνα Ουλάνοβα και τον Κονσταντίν Σεργκέγεφ στους κεντρικούς ρόλους. Οι πιο διάσημες χορογραφίες στην Δύση παραμένουν αυτές του Τζον Κράνκο [1958] και του Κέννεθ Μακ Μίλλαν [1965].


Σύνοψη ...

Μουσική Διεύθυνση Λουκάς ΚαρυτινόςΧορογραφία Ρενάτο ΤζανέλλαΚοστούμια Σήλια Κριθαριώτη
Σκηνικά
Κωνσταντίνος Θεοφάνης
Ρωμαίος και Ιουλιέττα Μαρία Κουσουνή Φίκα – Βαγγέλης Μπίκος
Ευρυδίκη Ισαακίδου – Ντανίλο Ζέκα
Σταυρούλα Καμπουράκη - Αλεξάντερ Νέσκωβ


Τυβάλδος
Κυριάκος Κοσμίδης
Στράτος Παπανούσης


Ροζαλίνα
Αιμιλία Γάσπαρη
Αλίνα Στεργιανού


Μητέρα και Πατέρας Ιουλιέττας
Βάσια Μπιζιντή
Στράτος Παπανούσης – Κυριάκος Κοσμίδης


Μητέρα και Πατέρας Ρωμαίου
Αγγελική Βαενά - Νίκος Τήλιος

Μερκούτιος
Αντώνης Κορούτης
Αγάπιος Αγαπιάδης


Μπενβόλιος
Μπλέντι Λατίφι
Φώτης Διαμαντόπουλος


Πάρης
Γιώργος Βαρβαριώτης
Ίγκορ Σιάτζκο


3 Καραμελένια κορίτσια (Τσιγγάνες)
Μήτση Στεργιανού – Μάνια Καραβασίλη – Δήμητρα Λαούδη
Άννα Φράγκου – Πόπη Σακελλαροπούλου – Χριστίνα Μακρίδου


Τροφός
Βάσω Πολίτη

Κλόουν DJ
Αγάπιος Αγαπιάδης
Αντώνης Κορούτης


Πάτερ Λαυρέντιος
Βιορέλ Μπερίντε


Με την Ορχήστρα, τους Α' Χορευτές, τους Σολίστ, τους Κορυφαίους και το corps de ballet της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Τιμές εισιτηρίων: €15, €30, €40, €60
Παιδικό, φοιτητικό: €10


Προπώληση εισιτηρίων
από τα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών:

Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη
Δευτέρα-Παρασκευή 10 π.μ.-6 μ.μ. και Σάββατο 10 π.μ.-2 μ.μ
κατά τις ημέρες των παραστάσεων:
Δευτέρα-Παρασκευή 10 π.μ.- 8.30 μ.μ. /
Σάββατο 10 π.μ.-2 μ.μ. & 6 μ.μ.- 8.30 μ.μ.
Κυριακή 6 μ.μ.-8.30μ.μ

Ομήρου 8
ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 10 π.μ.- 4 μ.μ.

Τηλεφωνική Αγορά Εισιτηρίων - 210 7282333
&
από τα Ταμεία τoυ ΘΕΑΤΡΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ,
Ακαδημίας 59-61, Αθήνα
Καθημερινά 9.00–21.00

Τηλ. πωλήσεις 210 3662 100, 210 3612 461, 210 3643 725

Ηλεκτρονική προπώληση
www.megaron.gr

Πληροφορίες
www.nationalopera.gr

 
πηγή: http://www.nationalopera.gr

Arc For Dance 2012

Το Arc For Dance επιστρέφει για τέταρτη συνεχή χρονιά στην Αθήνα με στόχο να αποτελέσει πεδίο συνάντησης για ενδιαφέρουσες ιστορίες χορού από την Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και να φέρει το κοινό της πόλης σε ουσιαστική επαφή με διαφορετικές διατυπώσεις της σύγχρονης χορογραφικής σκέψης. Το φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί στις 21 και 22 Απριλίου στο θέατρο Olvio Wonderworld (Φαλαισίας 7, Βοτανικός).

To φεστιβάλ ξεκίνησε τη διαδρομή του πριν από τέσσερα χρόνια και απασχόλησε σημαντικά το κοινό και τον Τύπο παρουσιάζοντας μικρής διάρκειας παραγωγές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Κάθε χρόνο, το σημείο ενδιαφέροντος του Arc For Dance εντοπίζεται σε μια διαφορετική περιοχή που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με το χορό, ένα θέμα που παράλληλα λειτουργεί και ως μέσο διακίνησης ιδεών με στόχο την απαραίτητη, για την ελληνική σκηνή, ανταλλαγή πληροφοριών. Το φεστιβάλ έχει φέτος στο επίκεντρό του τη γυναίκα και τον τρόπο που το γυναικείο σώμα βιώνει τη σημερινή εποχή. Η απομόνωση και ο φόβος, η προσπάθεια για κυριαρχία και τα ένστικτα είναι οι βασικές κατευθυντήριες γραμμές για τα τρία σόλο που θα αποτελέσουν φέτος το πρόγραμμα του Arc for Dance.


Τ ο   π ρ ό γ ρ α μ μ α
Παρουσιάζοντας τρία έργα από τρεις διαφορετικούς χορογράφους το Arc for Dance δημιουργεί τις συνθήκες για την ανάπτυξη διαλόγου ανάμεσα σε διακεκριμένους και νεότερους δημιουργούς, με διαφορετικές καλλιτεχνικές και πολιτισμικές επιρροές.

Το «Flawless» είναι η πρώτη χορογραφική απόπειρα της Ελένης Ανδρεουλάκη, η οποία και ερμηνεύει το κομμάτι. Με πρωταγωνιστικό στοιχείο την αντιπαλότητα, το γυναικείο σώμα βιώνει το φόβο, τη μοναξιά, την απομόνωση και την τρέλα. Οι επαναλαμβανόμενες άτακτες κινήσεις έχουν σκοπό να προβάλλουν τα όρια του σώματος. (Διάρκεια: 8 λεπτά)

Το «Could be anyone» του Χάρη Κούσιου με ερμηνεύτρια την Αιμιλία Κορφιά πραγματεύεται την έννοια της εξουσίας ως κρυφής δύναμης ή «στολής» που όλοι φοράμε χωρίς να το συνειδητοποιούμε. Η εξουσία «χωράει» στον καθένα μας και κρύβεται στις περισσότερες πτυχές τη καθημερινότητάς. Οποιοσδήποτε μπορεί να την ασκήσει και να καρπωθεί τα οφέλη. (Διάρκεια: 10 λεπτά)

Το «DRIFT or drive» της καταξιωμένης Δανής χορογράφου Kitt Johnson είναι το πρώτο από τα δύο μέρη μιας μελέτης που εξετάζει τα ένστικτα σε αντιπαράθεση με τον πολιτισμό. Εδώ, η Kitt Johnson, μια καλλιτέχνιδα που εκπέμπει δυναμισμό και ομορφιά, κατέχοντας απόλυτα τα εργαλεία έκφρασής της, παραδίδει μια μυστηριώδη και ποιητική παράσταση, υπέροχα απαλλαγμένη από όλες της συμβάσεις του χορού. (Διάρκεια: 50 λεπτά)

Η χορογραφία DRIFT or drive έχει προταθεί για το βραβείο The Reumert, ένα από τα μεγαλύτερα καλλιτεχνικά βραβεία της Δανίας.

Θέατρο Olvio Wonderworld, Φαλαισίας 7, Βοτανικός


Ημερομηνίες: 21- 22 Απριλίου 2012
Τιμές Εισιτηρίων: €15,00 / €12,00 (για φοιτητές και μέλη του DAN.C.CE και του ΣΕΧΩΧΟ)
Ώρα έναρξης παραστάσεων: 20:30

πηγή : dancetheater.gr
Because dance is the poetry of theatre. Because so much is gathered at the point of performance – phenomenal physical discipline developed through years of constant practice, astonishing feats of memory, everything mutually and crucially dependent on the precise care of others.
Because body, mind and spirit are concentrated into a single moment that ennobles human endeavour; every body can respond to that.Because dancers dare to present themselves honestly before you, stripped of theatrical defences – the vehicle of narrative, the mask of character: their personalities, their sexualities, their intelligence naked on the stage.

Because dance demands of you the closest concentration since it defies repetition or recording, slinging ideas through the flesh so fast that they are barely comprehensible. Because dance speaks across cultures and often melts them, needing no translation.Because dance can effortlessly encompass the diversity of democracies.
Because dance reaches out as a natural collaborator. Because dance brings latest news from the front line, ideas in motion, letting you discover that yes, that’s the way the world moves us now. Because of all the live arts, only dance can rival the speed and density of image of the new digital media. Because the exuberance of the dancer’s youth is often endowed with the wisdom of the choreographer’s experience. Because dance is group creation that requires the highest ensemble playing. Because dancers are the most modest of magnificent artists, humbled by the daily decline of their physical instrument. Because the integrity of dance is so rarely compromised.

John Ashford, The Place, London